Máte záznam v úverovom registri a ani to netušíte!

0

Možno máte záznam v úverovom registri a ani to netušíte!

Myslíte si, že preháňam? 

Naozaj nepreháňam. Prečítajte si príbeh mojich klientov. Rozhodnutie mojich klientov, budúcich manželov, vychádzalo z ich osobných cieľov.

Potreba osamostatniť sa a bývať spolu bola prirodzená. Bohužiaľ riešili všetko bez rozmyslu.  „Už dnes je neskoro, už dávno  sme mali bývať sami.“ Myslím si, že to poznáme všetci.

Obidvaja sú klienti Tatra banky a boli na to patrične pyšní. Veď to poznáte ”Najlepší idú za nami”. Takže v očakávaní najlepších podmienok sa chceli informovať, čo im poskytne ich “materská banka”.

Odo mňa dostali odporúčanie, aby v žiadnom prípade nič nepodpisovali. Pretože, ak by úver neprešiel a banka by hypotekárny úver posúdila ako neschválený zo strany banky, moji klienti by mali záznam v úverovom registri.

Hypotekárna špecialistka v banke ich presvedčila, že to nie je problém, ale hypotekárny úver v tejto chvíli nemôžu dostať. Odišli troche rozčarovaní, ale s pocitom, že urobili maximum.

Aké bolo naše prekvapenie, keď sme úver o pol roka riešili v inej banke a za podstatne lepších podmienok.

Spoločne sme zistili, že moji klienti majú záznam v úverovom registri z dôvodu neschválenia hypotekárneho úveru v inej banke.

Keďže v inej banke, ako ich materskej neboli, tak to bolo jasné, ako sa záznam do registra dostal. Celá situácia sa týmto skomplikovala, pretože záznam v registri banka posudzuje ako veľmi negatívnu skutočnosť. 

V tomto okamihu si moji klienti uvedomili, akú veľkú chybu urobili, keď vyplnili a podpísali oficiálnu žiadosť o hypotekárny úver.

Našťastie sa boli informovať iba v jednej banke.

Keby im úver zamietli vo viacerých bankách, tak by záznamov v úverovom registri mali viac. A to by bol už naozajstný problém.

Všetko to vychádza z toho, že každý hypotekárny pracovník banky urobí všetko preto, aby úver získal pre svoju banku. A popravde sa mu nečudujem, pretože musí plniť svoje predajné plány.

Plány akékoľvek finančnej inštitúcie by ale nemali stáť v ceste naplneniu klientových cieľov a životných snov .

Od tohto momentu chodím s každým mojim klientom do jeho materskej banky spolu s ním. Ako to riešite Vy?

ZDIEĽAŤ:

AUTOR ČLÁNKU

Finančnému poradenstvu sa venujem od roku 1997. Na základe skúseností počas tohto obdobia a spoločností v ktorých som pracoval som sa presvedčil, že poskytnúť nezávislé finančné poradenstvo a pracovať pre jednu finančnú inštitúciu nie je možné. Nezávislosť je totiž absolútne základný predpoklad pri práci finančného poradcu. Náš projekt „Väčší prehľad“ stavia práve na tomto princípe, a preto mu venujem a budem aj naďalej venovať svoj čas.

Komentovať článok